25/04/2011

Кол'ко пара, тол'ко декора

Декор на свадби, шта ту има да се размишља - обучеш столице у сатенске сукњице, метнеш што већу машну преко, па столњаци до пода, па одозго нешто од тила, тафта, свиле, само да се сија! Е, онда кристалне вазе, па фрезије, орхидеје и слично, скупо, цвеће (или балони, који су постали ново цвеће) које се слаже уз машне и већ поменуте сукњице од (вештачког) сатена. ''И није неки избор'', размишљам наглас, док стојим у просторијама фирме која ради декорацију за свадбе, а продавачица/изнајмљивачица декорације ми хитро рече - како немате избора? Имамо их у боји фуксије, мандарине,  кобалтној, боји перунике и маховине. Дакле, мудрујем ја,  "у розе, плавој и наранџастој, љубичастој и зеленој?" - Не, него у фуксији, мандарини... стичем утисак да би 'просто' назване боје биле јефтиније.
ОК, а колико су само машне? Столице које имамо су сасвим фине, нема потребе за прекривањем. До сада још нико није желео да изнајми само машне, па не постоји цена за њих. Priceless. Најзад, младенци који су зашли на територију на коју нико још у Србији није - столице без сатенских фалтица, стра'ота!
   Следећа ставка - већ поменути балони. Углавном младенци узимају 5-6 за сто, као букет уместо цветних аранжмана (шта то одједном фали цвећу, where have all the flowers gone?), па бар 20-30 за сто на коме стоји торта, па се уплету уз стубове, а нарочито су популарна ''рајска врата''. ''Чему то служи'', питам ја и добијам одговор да младенци симболично прођу кроз та ''врата'' и онда им је живот ваљда рајски... можда имају мале рате на стамбени кредит и имају већу шансу да добију бинго, не знам, сад и ја лупетам, али од балона?! Као на отварању нове пословнице МекДоналдс-а. У реду су балони, али ови аранжмани су више overkill, плус, врата Раја, бољег слагања у браку и свеопштег благостања коштају цирка 50 евра. Балони пуњени хелијумом су 100 дин/комад, а они направљени од фолије су 300, а баш такви нам требају, јер, како иначе да удишемо хелијум после и певамо? Ако већ плаћам, хоћу да инхалирам (мислим да сам нашла нови статус за фејсбук)! :)
  Схватам да сам заборавила најбитније питање, колико коштају столњаци, али добијам одговор да они ''не држе столњаке'', то нам ваљда обезбеђује ресторан? Заузврат добијам благо разгорачене очи кад одговорим да не славимо у ресторану, већ на отвореном, у природи. 
   Разумем ја да се у Србији још увек није толико развило тржиште које подразумева шири избор декорације за прославе, али свака фирма која се тиме бави има апсолутно исти асортиман. То почиње да ме нервира, па се тиме вадим на тон мог данашњег писанија, ипак сам ја млада и мора да буде како ја хоћу - ал' мало сутра, јер не живим на Западу. Чак и моје DIY (Уради Сама) идеје овде падају у воду, јер
а) не можеш да нађеш потребан материјал осим ако не потрошиш озбиљну количину шушкавих новчаница 
б) одвојиш бар неколико дана, резервних табана и десетинак картица за градски превоз (алтернатива је повећана потрошња бензина/плина и губитак нерава у саобраћајном шпицу главног нам града) у Београду, јер само тамо можеш да се надаш да ћеш наћи нешто пристојно, а кад кажем главни град, мислим на Овчу, Борчу, Зрењанински пут, Видиковац и Земун, јер се тамо налази све што ми је икада требало. Један мали резигнирани уздах.
Мислим да ми нема друге, ово је моје ватрено крштење, па ако прође добро (има да анкетирам проверено искрене госте, мајке ми), правим свој блог, сајт, фирму за алтернативно декорисане свадбе. Хел јеа! Једино што имам утисак да ће ми посао ићи као борба против ветрењача, јер, будимо искрени, балони су прилично популарна ставка на српским прославама.


2 comments:

  1. Par jako loših svadbi na kojima sam morala da boravim izvuklo je udisanje helijuma iz balona otetih dečici (ionako je već bilo krajnje vreme za spavanje u njihovim godinama, ccc...) u solidno pripitom stanju :)

    ReplyDelete
  2. Тако сам срећан што сам добио зајам од госпође Каила Абубакер, а сада се мој живот вратио у нормалу, а посао ми иде несметано захваљујући госпођи Каила Абубакер. Можете ли га контактирати и ако вам данас треба кредит? Пошаљите му е-пошту путем: (финанерлибертицапиталс@гмаил.цом)

    ReplyDelete