22/11/2014

Pierogi sa kiselim kupusom

Odrastavši u multikulturalnoj sredini (i da, svesna sam da to zvuči mnogo pretencioznije nego što imam nameru), bila sam izložena jelima koja su u našoj sredini prilično nepoznata, što sam naučila na teži način, shvativši da sernik, kisiel i ščipjorek nisu svakodnevica i mojim drugarima iz škole. Susrela sam se sa par (desetina) čudnih pogleda u svoje vreme, ali me je to samo podstaklo da sa drugima podelim neke od recepata za svoje omiljene poslastice.

Već nekoliko dana patim od enormne želje za pierogi, knedlicama od testa punjenim kiselim kupusom, lukom, mesom ili pečurkama, jer su jedna od mojih najomiljenijih stvari na svetu, ali ih ne pravim često iz prostog razloga što sam lenja buba, nemam drugo opravdanje, jer nisu komplikovane.

Jutros (što je bilo u 13h, kada sam zapravo otvorila oči)  rekoh sebi: ''Danas je taj dan, napravićeš ih, lenčugo, kako znaš i umeš!'' i nekim čudom sam uspela da samoj sebi zazvučim autoritativno, jer sam pribavila sve sastojke i prionula na posao. Glad je čudo.

Šta nam je potrebno? Dobra mp3 lista, proterana mačka iz kuhinje, da ne bude levo smetalo i sledeći sastojci:

Za testo:

350 g brašna
1 prašak za pecivo
2 jaja
200g kisele pavlake
so

Za nadev:

800 g sitno iseckanog kiselog kupusa
40 g maslaca
1 glavica crnog luka, naseckanog
so
biber

Za pripremu nadeva, istopiti maslac u tiganju, pa na njemu propržiti luk dok ne postane staklast, a onda dodati oceđeni, sitno naseckani kupus i dinstati dok ne omeksa. Dodati začine po želji i ostaviti sa strane da se ohladi.
Za testo, prosejati brašno, so i prašak za pecivo. Umešati u prethodno ulupana jaja sa pavlakom i zamesiti sve zajedno. Razviti masu što tanje (oko 3mm) na površini blago posutoj brašnom, i vaditi okrugle oblike modlom, pa u centar svakog kruga  staviti kašičicu nadeva, presaviti testo i pritiskom zatvoriti ivice, koje se mogu dodatno utisnuti viljuškom. 

U veliki sud sipati vodu i dovesti je do ključanja, pa ubacivati pierogi i kuvati ih 3 do 5 minuta, tj. dok ne isplivaju na površinu. Kada su gotove, izvaditi ih iz vode i servirati na tanjiru uz proprženu slaninicu, preliv od pavlake ili šta god volite i deluje vam kao dobra ideja. Ne osuđujem, jer sam ih danas jela maltene klot, onako željna i pregladnela. Eto, cela mudrost mog omiljenog jela iz detinjstva. Prijatno!  ツ 






post signature

5 comments:

  1. Za mene nema lošeg testa, samo neka je nešto mešeno i garant mi se sviđa, a ove deluju posebno dobro!

    ReplyDelete
  2. Joj, ove su zle, previše su dobre :D

    ReplyDelete
  3. joooooj e u ovoj verziji mi se kiseli kupus jede! zabilježit ću ovo! ;)

    ReplyDelete
  4. Здраво пријатељи, ја сам Кедем Исабел, нов сам овде, не знам како ствари овде функционишу, али прочитао сам добре коментаре овде и додаћу мало свог живота јер ће многима бити од користи нас овде, тражећи одговоре и односе за решавање проблема. Била сам у вези са Самулом четири године, он је раскинуо са мном, све сам урадила да га вратим, али све је било узалуд, толико сам га желела због љубави коју имам према свом мужу, питала сам га о свему сам обећавао, али је он одбио. Објаснио сам проблем мог односа са колегиницом на послу и она ми је предложила да радије контактирам љубавника који би ми помогао да направим љубавну чаролију да вратим мушкарца кући, али ја сам жена која никада није веровала у магију, имала сам нема избора, покушао сам, контактирао сам чаролије и рекао ми је да нема проблема да ће све бити у реду за три дана, мој бивши ће ми се вратити за три дана, др апата је бацио чини у ваздух и свака друга правописна амајлија у његовом храму у моје име усред ноћи. Зачудо, други дан је био око поднева. 16.00 Звали су ме са непознатог броја, звао ме бивши муж, била сам толико изненађена што сам се јавила на телефон, видевши да је то мој муж, дуго смо разговарали и само је рекао да му је жао . јер је све било погрешно, рекао је да жели да му се вратим да ме воли још више. Био сам тако срећан и отишао сам код њега, како смо почели да живимо срећно до данас. Од тада сам обећао да ћу своје добре вести поделити са љубавним играма које савршено раде без икаквих нежељених ефеката. Имам снажну намеру да неко кога знам да има проблеме у вези може бити од помоћи таквој особи тако што ћу јој упутити једину праву и моћну проверу правописа која ми је помогла да решим свој брачни проблем. емаил:драпата4@гмаил.цом можете му послати е-маил ако вам је потребна помоћ у вашој вези можете га контактирати на ВхатсАпп и Вибер на овај број: (+27626233410)

    ReplyDelete
  5. Била сам повређена и сломљена када се пре 7 месеци десио велики проблем у мом браку, између мене и мог мужа. толико страшно да је случај однео на суд за развод. рекао је да више никада не жели да буде са мном и да ме више не воли. Па се спаковао из куће и натерао мене и моју децу кроз много бола. Покушао сам на све могуће начине да га вратим, после много мољења, али безуспешно. И потврдио је да је донео одлуку и да више никада не жели да ме види. И тако сам једне вечери, враћајући се са посла, срела своју стару пријатељицу која је тражила мог мужа. Дакле, објаснила сам му све ствари, а он ми је рекао да је једини начин да вратим свог мужа да посетим чаробњака ради чаролије, јер је и њему то заиста успело. Тако да никад нисам веровао у магију, али нисам имао избора него да послушам његов савет. Затим ми је дао имејл адресу чаролије коју је посетио. (драпата4@гмаил.цом) Дакле, следећег јутра сам послала пошту на адресу коју ми је дао, а чаробњак ме је уверио да ћу добити мужа за три дана. Каква невероватна изјава!! Никад нисам веровао, па је разговарао са мном и рекао ми све што треба да урадим. Онда ме је два дана, тако изненађујуће, назвао мој муж који ме није звао последњих 7 месеци да ме обавести да се враћа. Тако невероватно!! Тако да се вратио истог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и за бол који је нанео мени и мојој деци. Тада је од тог дана наша веза била јача него раније, уз помоћ точка. Зато ћу вам саветовати, ако имате проблема, контактирајте ДР АПАТА, можете га контактирати и путем гмаил-а: (драпата4@гмаил.цом) или путем ВхатсАпп-а или Вибер-а на: (+447307347648).

    ReplyDelete